måndag 21 januari 2008

Bråka för ingenting

HEJ!
Dagen började ju inte på bästa sätt idag! Har lånat lilla syrrans byxor och hon kommer hon och gräver i dom för att leta efter sina skåpnycklar. Men hon hittar bara en och det ska vara tre st. Hon börjar skälla ut mig och säga att jag har slarvat bort dom. " jag påstår att jag inte har det!"

Sen när jag berättar för henne att hennes biobiljett kosta och att poängen som skulle givit henne en grattisbiljett inte fungera blir hon argare och när vi kom på att jag hade missuppfattat och trott att jag skulle använt förra årets poäng egentligen skulle använt det här årets får en rijäl utskälning.
Mamma kommer in i bråket och försöker få malin att förstå att jag inte visste det. Mallan blir ännu argare.

Men nu till poängen jag försökt komma till när jag och syrran sen cyklar till skolan (du hörde rätt! vi cyklar fast det är januari!!) Säger hon att det är okej att jag missuppfatta och att hon kan bjuda mig på bio någon gång eftersom att jag fick betala hennes biljett. Jag frågar henne varför hon inte kunde säga det förut?
och hon svar då. men mamma var ju där... Och jag ville inte att hon skulle se när jag gav med mig...

det reagera jag starkt på! Vadå inte ville säga det innför mamma. Inför mammas gon verkar hon ju i så fall som om hon inte har någon känsla, givmildhet eller något sånt utan istället säga förlåt inför mamma så att mamma ser att hon kan va känslofulla och givmilda människan som hon faktiskt är... ibland!

Jag undrar varför hon vill va en värsting unge framför mammas ögon?? Kommer jag nog aldrig få reda på! Tro mig, hon söker inte uppmärksamhet!

Resten av dagen gick fint satt på lunchen med klasskompisarna och pratade om första veckan på gymnasiet! härliga tider :P

haha, måste bara säga... Linnea du är så lättlurad, älskar att jävlas med dig ;)
:Nej, mina föräldrar är inte skilda och jag och jossan är inte plastsyskon! ;)

1 kommentar:

Ronii sa...

Hej! Vad häftigt att du också har skaffat blogg ^^
Vi måste verkligen ses någon dag.. Lycka till med bloggen och ha det bäst! Kram Elle